Marketing odgrywa ogromną rolę w sytuacji promocji firm bez względu na sposób działania firmy, jej lokalizację i inne kwestie. Im większa jest firma, tym zwykle więcej inwestuje w reklamę, a wszystko to ma na celu zwiększenie sprzedaży towarów lub usług. Od kiedy video weszło do popularnego użytku, stało się zasadniczym nośnikiem informacji.
Dzisiaj chętnie oglądamy telewizję, programy rozrywkowe, filmy na YouTube lub innych platformach video, a na każdym kroku tam można ulokować filmy reklamowe promujące firmy. Ograniczony czas antenowy powoduje natomiast, że podejście do owej reklamy musi być bardzo konkretne. W niezbyt długim czasie powinniśmy skondensować całą naszą wizję i przekaz, ponadto przekaz ten musi być efektywny. Przy niedługim czasie trwania spotu reklamowego musimy móc osiągnąć efekt jak największego zaangażowania widza w reklamę i jednocześnie osiągnięcie efektu zaufania w stosunku do reklamowanej firmy. Produkcja filmów reklamowych jest ogromnym wyzwaniem nie tylko dla ludzi, którzy dopiero startują w tej branży, ale też dla tych, które mają już doświadczenie, ale właśnie to ono sprawia, że ciężko jest znaleźć nowe spojrzenie na utarte już schematy produktów i usług. W pewnych sytuacjach doświadczenie nie pomaga, a nawet utrudnia, bo poświęcając własny czas powielamy własny schemat, co na pewno nie służy kreatywności i innowacyjności. Tego natomiast reklama wymaga w każdym przypadku, bo nie chodzi o to, aby wyprodukować atrakcyjny spot, ale o to, ażeby produkcja przynosiła w późniejszym czasie rezultaty w postaci zwrócenia sugestie potencjalnych klientów. Warto sprawdzić: produkcja filmów promocyjnych.