Brak klientów? Odkryj lejek marketingowy

Zastanawiasz się, która firma powinna przejąć działania marketingowe w Twoim zakładzie usługowym? Jeśli chcecie powierzyć pozyskiwanie leadów na zewnątrz, to warto mieć świadomość tego, że pozyskany klient nie jest równy zainteresowanym osobom innemu pozyskanemu klientowi. Na szczęście z takiego założenia wychodzą najbardziej renomowane firmy na rynku, które pozyskują leady dla firm trzecich. Dlaczego z takiego założenia wychodzą? Ponieważ pozyskany klient nie za każdym razem okazuje się wartościowym klientem.

I to niezależnie od wybranej metody – call center, cold mailing, czy także reklamy internetowe. Zła strategia będzie nieefektywna. Widać to głównie w przypadku, gdy dana firma skupia się jedynie na liczbach. Obnosi się z tym, że jest w stanie pozyskać X klientów, jednak tak w rzeczywistości koniec końców bardzo mała ich ilość domyka sprzedaż w końcowej fazie. Dlatego na papierze ilość pozyskiwanych klientów wygląda naprawdę imponująco, natomiast koniec końców są to niewiele wartościowe leady. Czasami winny temu jest handlowiec, który wybiera złą grupę docelową, a innym razem odpowiedzialny za to jest landing page, gdy przykładowo. ustalone na nim informacje nie pokrywają się z rzeczywistością. Jest tak np. wówczas, gdy klient ma obiecane jakiś bonus albo gratis w zamian za to, że zostawi własne dane teleadresowe lub kontaktowe. W takiej okoliczności klient tak rzeczywiście nie jest zainteresowany usługą albo produktem, a jedynie wspomnianym gratisem czy również bonusem. Takie pozyskiwanie leadów jest po prostu nieefektywne i w znaczącej liczbie przypadków nie ma sensu.

Zobacz: telemarketing.

Dodaj komentarz