Promocja i marketing posiada bardzo bardzo duże znaczenie, jeśli chodzi o pozycję danej firmy na rynku. Dlatego każda firma, której zależy na tym, aby znajdować się o krok przed konkurencją i posiadać wielu klientów, nieustająco inwestuje w reklamę i upowszechnienie.
W tym celu najczęściej współpracują one z agencjami reklamowymi. Te, znając z dokładnością ichniejszym propozycję i specyfikę działania, skuteczniej są w stanie opracowywać kampanie reklamowe. Na potrzeby tych firm opracowują one katalogi reklamowe. O ile oferta firmy polega wyedytowaniu, to zmiany te odnotowuje się w katalogu. Jeżeli już zmian nie ma, to uatrakcyjnia się jedynie szatę graficzną katalogu.
Choć wydawać żeby się mogło, że takie zmiany nie posiadają sensu, to jest to myślenie błędne. Niekiedy sposób prezentacji oferty firmy jest bardzo ważny. Jeżeli już klienci widzieli poprzednie katalogi reklamowe, to mogą się nimi nie zainteresować. Wystarczy zmiana szaty graficznej czy zmiana w raportach towarów, żeby ofertą firmy zainteresowali się wręcz ci, którzy już wnikliwie ja znają. Dlatego aktualnie co jakiś czas celowo zmienia się wygląd katalogów reklamowych. Wszystko, co jest nowe i nieopatrzone wzbudza większe zainteresowanie. Katalogi i notesy firmowe najczęściej modyfikuje się nieustannie, co jakiś czas. Tym bardziej wówczas, gdy do oferty firmy wchodzi nowy produkt czy usługa. O ile rozszerzenie oferty nastąpi w niezbyt długim czasie po wydaniu nowego katalogu promocyjnego, to nowy produkt reklamuje się za radą ulotek, które stanowią swego rodzaju wkładkę do katalogu.
Więcej informacji: katalogi i notesy reklamowe.