Wypalanie filtrów

Samochody z silnikami diesla mogą być zanieczyszczone przez cząstki stałe z paliwa i jest to w pełni normalna sytuacja. Silniki te są tak stworzone, ażeby wypalać te cząstki stałe, ale jest to możliwe wyłącznie i wyłącznie w sytuacji, kiedy w silniku zamontowany jest adekwatny filtr. Wypalanie filtrów cząstek stałych jest częstym celem warsztatów mechanicznych, które odwiedzają osoby posiadające samochody z silnikami diesla i równocześnie eksploatujące je w sposób nieco inny niż zalecany.

Samochód z silnikiem diesla powinien na prawdę dużo jeździć na długich trasach, a nie zawsze tak jest. Cząstki stałe z paliwa po prostu nie mogą się wystarczająco dobrze wypalić, a przez to osadzają się na silniku auta. Taka sytuacja jest niewskazana, dlaczego, że doprowadza do zniszczenia silnika. Zanim się to natomiast stanie, zniszczeniu ulega sam filtr cząstek stałych. Wypalanie fap a także filtrów dpf odbywa się w trakcie jazdy. Kiedy prowadzimy samochód na dłuższej trasie, cząstki stałe są po prostu wypalane przez nagrzewający się silnik. Jeżeli trasa nie jest wystarczająco długa i silnik nie może się mocno rozgrzać, nie wypali cząstek, jedynie osadzą się one na silniku i będą powodowały dalsze kłopoty. Stąd też tak istotne jest, by zakupować samochód z silnikiem diesla jedynie i jedynie wówczas, kiedy najczęściej i bardzo dużo jeździmy. W innej sytuacji byłoby to dla nas po prostu nieopłacalne. Nie zaoszczędzilibyśmy na paliwie, przy tym koszty generowałyby rozmaite naprawy silnika i innych podzespołów. W takiej okoliczności lepszym wyborem byłby samochód z silnikiem benzynowym.

Zobacz także: diesel dużo pali łódź.

Dodaj komentarz