Walory przyrodnicze i kulturowe naszego kraju stanowią o jego wysokiej atrakcyjności turystycznej i mogłyby w późniejszym czasie tworzyć przewagę konkurencyjną na arenie europejskiej, a wręcz światowej. Turystyka jest w tej dziedzinie obszarem dużej szansy. Polska poprzez własne położenie w Europie Środkowej na osi wschód-zachód oraz położenie w regionie Bałtyku, jest ważnym obszarem w europejskich powiązaniach komunikacyjnych. Istniejąca infrastruktura turystyczna nie daje możliwość natomiast na kompletne wykorzystanie tego położenia jako czynnika rozwoju, wpływając niekorzystnie na atrakcyjność inwestycyjną naszego państwie. Potencjał ten nie jest dostatecznie wykorzystywany nie tylko ze względu na niską jakość infrastruktury, ale także zbyt słabą ofertę dla turystyki oprócz sezonem letnim. Dlatego potrzebna jest w tej dziedzinie dobrze zorganizowana promocja i reklama. Efektywny marketing w turystyce, a przede wszystkim sprawny marketing w hotelarstwie, otworzyłby nasz kraj dla turystów, w szczególności tych bardzo bogatych, którzy na co dzień korzystają tylko z hoteli. Marketing w hotelarstwie musi być więc tak zorganizowany, aby reklama hotelu, w szczególności hotelu o wysokim standardzie, odniosła sukces i przyniosła wyniki.
Polska posiada świetne okoliczności do rozwoju turystyki letniej i zimowej, a również wiosennej i jesiennej. Są to dziedziny o ogromnych możliwościach, które jednakże mimo pewnego postępu, nadal są niemal zupełnie niewykorzystywane. Poprawnie zorganizowana strategia marketingowa w dziedzinie hotelarstwa i turystyki mogłaby temu zaradzić i przyczynić się do atrakcyjności turystycznej naszego państwie.
Należy sprawdzić: marketing turystyczny.