Wpływ zapachu na sprzedaż

 

Przyjemny zapach jest dużo bardziej pożądany niż zapach brzydki, nieładny. Ludzie lubią ładne zapachy. Nie bez przyczyny używają pachnących kosmetyków, perfumują się. Preferują pachnieć ładnie. Ładny zapach pożądany jest również w miejscach, w których spędzamy czas. Zapach do domu to coraz częściej stały element cotygodniowych zakupów. Odświeżacze do toalet, odświeżacze zapachowe do pomieszczeń, olejki zapachowe czy aerozole odświeżające gwarantują ładny zapach w zależności od sytuacji.

Branża kosmetyczna wykorzystując ludzką skłonność do ładnych zapachów stara się wyposażyć rynek w produkty spełniające nasze nadzieja, Zapach do domu, odświeżacz powietrza do samochodu czy zapach do biura musi być przyjemny i trwały. Człowiek lubi, kiedy na każdym kroku ładnie pachnie. Nasze przywiązanie do zapachów używa się także w handlu, o czym ewentualni klienci sklepów nie posiadają pojęcia. Częściej praktyki takie stosowane są przez właścicieli tych największych sklepów, marketów i hipermarketów. Jeśli w sklepie ładnie pachnie chlebem czy nie dlatego, ze akurat je dostarczono. Ten ładny, poprawnie kojarzący się zapach to działanie celowe. Miłe skojarzenia stwarza, że choćby czegoś nie potrzebujemy, pójdziemy to kupić. To nic innego jak tak zwany aromamarketing. To technika manipulowania podświadomością ludzką, bodźcowym działaniem na nią. Kiedy to człowiek podejmuje decyzje nie dlatego, ze tak planował, ale pod wpływem chwili, impulsu. Aromamarketing to nic innego jak strategia handlowa mająca na celu jak największą sprzedaż. Strategia, która funkcjonuje, bo człowiek lubi ładne zapachy.

Warto ujrzeć: zapach do biura.

Jedna myśl na temat “Wpływ zapachu na sprzedaż

Dodaj komentarz